Situatie Holland Norway Lines

Update 04-09-2023 13:55 uur

Holland Norway Lines heeft op 30 augustus uitstel van betaling aangevraagd. Vanaf diezelfde datum gaan de afvaarten tot nader order niet meer door.

Op 4 september is het faillissement van Holland Norway Lines uitgesproken.

Ben ik nu mijn geld kwijt?

Het theoretische antwoord is: ja. Echter, als je hebt geboekt bij Overtocht.nl gaan we hier iets anders mee om dan bij de rederij rechtstreeks en onze concullega’s. Bij ons krijg je twee alternatieven aangeboden.

Afvaarten t/m 30 september

Als je bij ons hebt geboekt en t/m 15 september vertrekt, heb je op woensdagavond 30 augustus een e-mail gehad met twee alternatieven. Vertrek je tussen 16 en 30 september dan heb je op 4 september van ons een e-mail gehad met twee alternatieven. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk een keuze maakt. Wij zullen je keuze altijd binnen één werkdag verwerken en bevestigen.

Afvaarten na 30 september

Als je bij ons hebt geboekt en na 30 september vertrekt, heb je op woensdagavond 30 augustus een e-mail gehad dat wij je boeking in beeld hebben. Vertrekken t/m 30 september hebben voorrang en daarna zullen we jou verder informeren. Het is belangrijk om niet zonder overleg met ons andere reisplannen te maken. Dit kan je eventuele recht op restitutie doen komen te vervallen.

Alternatieven

De beste alternatieven zijn Hirtshals РKristiansand en Kiel РOslo. Ook wanneer je geen boeking hebt bij Overtocht.nl helpen we je graag bij een reservering voor ̩̩n van deze overtochten.

Reservering bij Direct Ferries?

Wij krijgen veel vragen van klanten die bij Direct Ferries een reservering hebben gemaakt voor de overtocht van Holland Norway Lines maar geen contact krijgen met Direct Ferries. Wij zijn ook voor jou goed bereikbaar en helpen je graag bij het reserveren van alternatieven of voor advies hoe om te gaan met deze situatie.

Is Overtocht.nl failliet?

Nee, Overtocht.nl is een gezond bedrijf en heeft geen uitstel van betaling aangevraagd en is dus ook niet failliet. Een leverancier van ons, Holland Norway Lines, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Iedereen die via ons bij hen heeft gereserveerd, wordt netjes door ons geholpen. We staan reeds in contact met alle klanten die dit betreft.