Informatie omtrent het Corona virus

Laatste update: donderdag 24 maart 09:41 uur

        

Voor ons en voor de rederijen waar wij mee samenwerken, staan uw veiligheid en gezondheid centraal. Een groot aantal rederijen heeft al een policy afgegeven omtrent het Corona virus.

Door aanhoudende wijzigingen proberen wij de informatie zo actueel mogelijk te houden, tekst- of drukfouten voorbehouden. Wij rekenen op uw begrip hiervoor.

Wegens de grote impact welke het Corona virus heeft op de wereld, hebben wij dit bericht opgesteld. Onze partners en wij bevinden ons momenteel in een zeer uitzonderlijke en uitdagende situatie waar we in het verleden nog niet eerder mee te maken hebben gehad. Wij willen u ervan verzekeren dat al onze medewerkers alsook onze rederijen hun uiterste best doen om klanten zo goed als mogelijk van dienst te zijn.

Op dit moment ligt onze eerste zorg bij de geboekte reizigers met vertrek op korte termijn, al begrijpen wij natuurlijk dat u graag meer wilt weten over uw eigen reeds geboekte afvaart.

Het zal langer duren dan u wellicht van ons bent gewend voordat er antwoord komt op uw vragen en verzoeken. Wij willen u met klem vragen om uw geduld en begrip in deze uitzonderlijke situatie waarin we met elkaar verkeren, wij zijn bezig met alle inkomende aanvragen. Hieronder vindt u voor nu antwoorden op vragen welke u waarschijnlijk heeft.


Wat is het huidige reisadvies?
Het huidige reisadvies is afhankelijk per land (in sommige gevallen zelfs per regio) en wijzigt regelmatig op dit moment. Wij verwijzen u voor de meest actuele informatie naar de site van Buitenlandse Zaken (www.rijksoverheid.nl/ministerie-van-buitenlandse-zaken).

Verzekering via Overtocht.nl bij Allianz Direct. Indien u bij ons een annuleringsverzekering heeft afgesloten dan hebben wij dit ondergebracht bij onze partner Allianz Direct. Wij verwijzen u graag naar de betreffende  pagina  op hun website met informatie.

Zijn er extra maatregelen bij de rederijen? Indien u onlangs in een gebied bent geweest waar een Corona besmetting is geconstateerd, is het mogelijk dat sommige rederijen u de toegang tot de afvaart weigeren. Mocht dit het geval zijn, neemt u dan contact met ons op. Uiteraard gelden altijd, maar nu nog meer, de hygiëne regels!

Ik wil door de hele situatie niet meer op vakantie. Wat nu te doen? Wij zullen dan altijd contact zoeken met de betreffende rederij om na te gaan wat hun huidige voorwaarden zijn. Uiteraard houden wij wel rekening met de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op, afhankelijk van de op dat moment betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen nemen.

Rederij informatie met betrekking tot het Corona virus (met vertrek t/m 3 april 2020):
Een aantal rederijen hebben al aangegeven dat u kosteloos kunt omboeken binnen 2020:
*ANEK Superfast
*Minoan
*Grandi Navi Veloci
*DFDS

Deze rederijen hebben momenteel de meeste vertrekken tussen nu en 3 april a.s.  De overige rederijen vragen wij graag voor u na uiteraard!

Wij kunnen ons voorstellen dat u nog veel meer vragen heeft dan hierboven genoemd. Gezien het feit dat wij op dit moment veel telefoontjes te verwerken hebben willen wij u verzoeken om ons uw vragen te e-mailen via info@overtocht.nl

Hartelijk dank voor uw begrip!

Het team van Overtocht.nl

        

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te kunnen aanbieden. Accepteer de cookies door op 'Accepteer cookies' te klikken.