Informatie omtrent het Corona virus

Laatste update: dinsdag 28 juli 2020 15:40 uur

        

Beste klant van Overtocht.nl,

Voor ons en voor de rederijen waar wij mee samenwerken, staan uw veiligheid en gezondheid centraal. Hoewel iedereen verheugd was over de versoepeling van maatregelen zien we nu helaas toch weer lokale lockdowns in Europa ontstaan.

Huidig reisadvies
Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u graag naar de websites www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer  of www.nederlandwereldwijd.nl/landen
U kunt hier per land de betreffende informatie vinden en opzoeken.

Het huidige reisadvies is afhankelijk per land (in sommige gevallen zelfs per regio) en wijzigt regelmatig op dit moment.

Door aanhoudende wijzigingen proberen wij de informatie zo actueel mogelijk te houden, tekst- of drukfouten voorbehouden. Wij rekenen op uw begrip hiervoor.

Voor afvaarten naar Griekenland geldt dat u uiterlijk 24 uur voor vertrek een online registratie voldaan dient te hebben (een PLF formulier), waarna u een QR code ontvangt. Dit ontvangt u in de nacht voorafgaand uw inreisdatum. Klikt u op de volgende link voor meer informatie: https://www.grieksegids.nl/griekenland-weblog/hulp-bij-het-invullen-van-het-plf-formulier-artikel-1292.php

Wegens de grote impact welke het Corona virus heeft op de wereld, hebben wij dit bericht opgesteld. Onze partners en wij bevinden ons momenteel in een zeer uitzonderlijke en uitdagende situatie waar we in het verleden nog niet eerder mee te maken hebben gehad. Wij willen u ervan verzekeren dat al onze medewerkers alsook onze rederijen hun uiterste best doen om klanten zo goed als mogelijk van dienst te zijn.

Vanwege grote drukte kan het momenteel langer duren dan u wellicht van ons bent gewend voordat er antwoord komt op uw vragen en verzoeken. Wij willen u met klem vragen om uw geduld en begrip in deze uitzonderlijke situatie waarin we met elkaar verkeren, wij zijn bezig met alle inkomende aanvragen.

Verzekering via Overtocht.nl bij Allianz Direct. Indien u bij ons een annuleringsverzekering heeft afgesloten dan hebben wij dit ondergebracht bij onze partner Allianz Direct. Wij verwijzen u graag naar de betreffende  pagina  op hun website met informatie.

Ik wil door de hele situatie niet meer op vakantie. Wat nu te doen? Wij zullen dan altijd contact zoeken met de betreffende rederij om na te gaan wat hun huidige voorwaarden zijn. Uiteraard houden wij wel rekening met de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op, afhankelijk van de op dat moment betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen nemen.

Rederij informatie met betrekking tot het Corona virus:
De meeste rederijen hebben aangegeven dat u kunt omboeken of een voucher van hen zult ontvangen. Op dit moment geven de rederijen geen geld retour.  Houdt u er daarnaast rekening mee dat het zo kan zijn dat rederijen wel varen maar dat wij, als Nederlanders, (nog) niet het land in mogen. U kunt dan niet kosteloos annuleren helaas.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u vragen heeft over uw boeking. Mailt u ons dan alstublieft, voorzien van uw dossiernummer (te vinden op uw bevestiging) via info@overtocht.nl

Hartelijk dank voor uw begrip!

Het team van Overtocht.nl

 

Ps. in deze onzekere tijden zit iedereen veel thuis. Wij hebben een leuke game gevonden die u met familie, vrienden of collega’s kunt spelen. Gemakkelijk vanuit huis een online escape room mysterie oplossen! Kijk snel op: https://www.socialspel.nl/online-escape-room-het-hoogeboom-mysterie/https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer

        

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te kunnen aanbieden. Accepteer de cookies door op 'Accepteer cookies' te klikken.